Кабардино-Балкарія, стрибок з гори Метеген.

Кабардино-Балкарія - це республіка на Кавказі, що складається з двох основних народностей: Кабардинці - населяють рівнинну частину регіону і Балкарці, переважно живуть в гірській частині. Нас більше цікавить гірська частина для стрибків зі скель, тому в цій статті ми розповімо про поїздку в села Верхня Балкарія і Безенгі.
Отже, що нам відомо про балкарських скелях: Минулої поїздку ми перші стрибнули в вінгсьюте зі скель Тещині Зуби і з гори Лікоран, а наш друг Гліб раніше стрибнув в вінгсьюте з гори Метеген і ІТ-Кая, піднявшись туди на вертольоті. Логічно, що в майбутню поїздку нам з Олексієм Дроздовим було цікаво стрибнути з гір, про які нам розповів Гліб, а так само пошукати нові екзит.
З міста Алагір (Північна Осетія) ми добралися до села Верхня Балкарія на таксі за 2500 руб. Зупинилися ми у нашого друга Чомая. Чома побудував гостьовий будинок і здає його туристам. Ночівля в гостьовому будинку коштує 300 руб., Є кухня, теплий душ, туалет на вулиці. Якщо у вас немає можливості готувати самим, то проживання з триразовим харчуванням коштуватиме 1000 руб. в день. Wi-fi поки немає, ми виходили в інтернет через 3G Білайн.
Чома нас тепло зустрів, нагодував хичинами і делікатесами місцевої кухні - домашньою ковбасою. У повсякденному житті Чома шкільний учитель і член Російського географічного товариства. Чома допоміг нам домовитися з водієм уазика, щоб нас підняли на перевал поруч з горою Метеген.

Хичинами - Балкарське національне блюдо

Виїхали в 6 ранку. Уазик на якому ми їхали, був відкритим, це додало колориту нашу поїздку. До перевалу доїхали за годину.

Водій показав напрямок, в якому нам потрібно йти і поїхав. Через годину ми були біля підніжжя гори.

Якийсь явною дорозі до вершини не було, ми піднялися на 100 метрів вгору по одному з кулуарів. Куди йти далі - було не зрозуміло, стежки немає, всюди сипуха, підніматися складно і стежку ми не знайшли. Хотіли зателефонувати Чома, але зв'язок не ловила. Тому ми вирішили спускатися вниз і спробувати знайти стежку в інших кулуарах. Спробували зайти в два інших кулуара, але вхід в них був завалений і ми не змогли піднятися. Леха вирішив, що це все байки, що стежки немає і тут неможливо пройти, тим більше з навантаженим віслюком, як ходили місцеві мисливці, Проблукавши 3,5 години довелося повернутися до початку маршруту.

Вийшли на зв'язок з Чома, він подзвонив мисливцеві, який знав стежку, більш детально уточнив маршрут підйому і переказав його нам. Виявилося, що кулуар, за яким ми піднімалися в перший раз, був вірний. Час було 12 годині дня і через 4 години повинно було стемніти. Леха все ще не вірив, що стежка є і був втомлений, тому вирішив повертатися. Я подумав, що робити все одно нічого і попрямував до вершини один. Я пішов по найбільш безпечного шляху, не знаючи, чим він закінчиться: виходом наверх, прямовисною стіною або обривом. Камені сипалися з-під ніг. Це була одна велика сипуха. Мене з усіх боків оточували величезні скелі. Про всяк випадок я одягнув шолом і тримався подалі від ділянок, де можна отримати каменем по голові. Я зупинився відпочити. Не було чутно жодного звуку, незвичайні відчуття, місцеві називають це приголомшуючий тишею.

Я піднявся на невеликий перевал, який виявився проходом в інше ущелині, за яким мені вдалося піднятися на вершину гори.

На вершині гори я випробував душевний підйом від того, що не дивлячись на всі сумніви зміг знайти стежку. До заходу сонця залишалося 2 години, а мені потрібно було ще дійти до екзит.

Повний енергії я попрямував до екзит, але після того як я побачив величезні сліди ведмедя мій ентузіазм трохи вщух. Якщо в горах ведмідь нападе на тебе, то врятуватися без зброї шансів практично немає. Випадки нападу ведмедів на людей одиничні - це або хворі звірі, або ті, хто вже спробував людське м'ясо. Так само можливі випадки нападу ведмедиці, якщо їй здасться, що ви уявляєте небезпеку для її ведмежат. Або ви випадково опинитеся віч-на-віч з ведмедем вийшовши один одному на зустріч з-за повороту, але це малоймовірно, тому що ведмеді здалеку відчувають запах людини і уникають зустрічі з ним. Якщо ви не мисливець, то захистити вас від ведмедя можуть петарди, використаний патрон (ведмедя лякає запах пороху), так само продають спеціальні відлякують кошти. Якщо вас декілька чоловік, то ведмідь точно не буде нападати першим. При вигляді слідів ведмедя у мене все всередині перевертається і в шлунку з'являються неприємні відчуття. Я сподівався, що не зустріну ведмедів і йшов до екзит.

О 15:00 я був на екзіте, з нього відкривається гарний вид на гору Лікоран і головний Кавказький хребет.

Коли я підготувався до стрибка, я помітив ведмедя йде до мене. (Жарт) В цей час на майданчик приземлення під'їхали Чома і Леха. Я стрибнув. Під час польоту намагався знайти якусь цікавлюся лінію, але нічого підходящого не було і, беручи до уваги 100 метрів, які я пролетів поруч зі схилом, політ пройшов у відкритому просторі. Політ вийшов не дуже цікавий. Підійде для пілотів в матрацах середнього рівня, яким не важливо проксимити.

На наступний день, ми вирушили в селище Безенгі. Піднялися на перевал сполучає гори АК-Кая і Кара-Кая. Гори високі, подивилися потенційні екзит з землі і нічого підходящого не побачили, схили позитивні, цікавих ліній польоту немає, тому ми не стали підніматися нагору.

Повернувшись в селище Безенгі, ми намагалися дізнатися маршрут підйому на гору Іт-Кая. Питали у кількох знайомих Чомая, ніхто точно не знав - є туди стежка чи ні, але розповіли, що раніше туди піднімали отару овець, пастися на високогірних полях. Але де ця стежка ніхто нам сказати не міг. Візуально ми пригледіли найбільш легкий шлях підйому, але більша частина його проходила по лісі, де без провідника легко заблукати. Ми підрахували, що при ідеальному розкладі час підйому складе 7-8 годин і нам буде складно вкластися в світловий день, тому ми залишили стрибок з цієї гори на наступний рік, коли буде тепліше і довгий світловий день.
Значну територію Балкарії займає район Головного Кавказького хребта, де розташовані високі гори. На її території знаходяться 7 з 8 п'яти тисячників Кавказу і 10 чотирьох тисячників. Екскурсію вглиб Балкарського ущелини в долину річки Черех нам влаштував Чома, показавши високі гори. Схили гір дуже цікаві для проксіміті: крутий схил, багато різноманітних ліній, але екзит не видно. Буде потрібно дуже багато часу для пошуку, і ми поки маємо сумнівів, чи готові ми до таких подвигів.

Відео стрибка:

Підсумок поїздки - здійснили стрибок з нової вершини, виключили для стрибків одні регіони і знайшли інші, потенційно цікаві. Наступного року плануємо повернутися туди знову.